Nieuws

Klanten in 2020 nog tevredener over service Watch-E!

Uit de Watch-E klantevaluatie blijkt: bewaking energieprestaties en betrekken bewoners zijn steeds belangrijker voor woningcorporaties.

Watch-E biedt verschillende oplossingen aan woningcorporaties, die woningen energiezuinig bouwen of renoveren. Per project kan de behoefte anders zijn; een toekomstgericht renovatieproject vraagt om andere oplossingen dan een NOM-EPV nieuwbouwproject. De hard- en softwareoplossing van Watch-E en het bewonerscommunicatieprogramma zijn voor elk project maatwerk. Ook de aannemer en installateur hebben specifieke behoeftes, vandaar dat zij onze producten en het opleverproces op een andere manier ervaren. Kortom: de reden dat monitoring wordt toegepast is voor elke partij verschillend, blijkt uit onze jaarlijkse klantevaluatie.

 

 

Covid-19 van invloed op klantervaring

Ook externe omstandigheden, zoals de coronacrisis, kunnen aanleiding geven tot andere ervaringen met producten en diensten. Juist in zo’n periode komen bepaalde ontwikkelingen in een stroomversnelling en worden andere vertraagd, ook bij Watch-E. Zo hebben wij in de eerste helft van 2020 in een rap tempo ons bewonerscommunicatieprogramma uitgebreid met extra onderdelen die ook ten tijde van corona de bewoner op weg helpen naar duurzaam gedrag. Het is ook tijdens deze crisis goed om voeling te houden met onze klanten, al is dat virtueel, en onze producten en diensten te evalueren. Mede hierop stemmen wij onze productontwikkeling en -diensten af.  

Zeer tevreden klanten

Het is mooi is om te zien dat onze klanten die soms tevens onze ambassadeurs zijn tijdens deze crisis nog tevredener met ons zijn dan vorig jaar. Gemiddeld beoordeelden onze klanten ons met een 8,1, een stijging van 2,5% t.o.v. 2019. Dit toont aan dat de doorontwikkelingen en verbeteringen die we afgelopen jaar hebben gerealiseerd, een succes zijn.  

Dit blijkt ook uit de quotes in de klantevaluatie.

“Compleet pakket met heldere dashboards en uitgebreide analyse mogelijkheden”

“Watch-E is een koploper op het gebied van gebruiksvriendelijke monitoring voor EPV-inning”
 

 

Verbetering software & bewonerscommunicatie

Onze klanten geven aan dat zij vanaf het eerste contact vertrouwen in ons hebben, ons als de beste partij in de markt zien en ons aanbevelen bij personen en bedrijven in dezelfde branche. In 2020 kiezen onze klanten in 22% van de gevallen voor prestatiemonitoring om de bewonersbetrokkenheid te vergroten. Zij stelden zichzelf afgelopen jaar de vraag hoe Watch-E kan bijdragen aan meer betrokkenheid van bewoners. Uitgebreide (online) bewonerscommunicatie wordt ook tijdens corona van belang gevonden, 19% van onze klanten wil dat we hierop ook in 2021 verder inzetten.

 

 

Daarom heeft Watch-E dit jaar als “e-learning” verschillende hulpvideo’s gepubliceerd op de website en op het YouTube kanaal van MijnEnergiebundel. Volgend jaar zullen wij nog meer aandacht geven aan educatie, gamificatie en online ondersteuning voor bewoners in ons bewonerscommunicatieprogramma.

Heeft u de evaluatie gemist en toch nog een vraag of een idee dat u met ons wilt delen? Laat het ons weten via infoatwatch-e.nl (info[at]watch-e[dot]nl)

 

Meer nieuws